תודה שהחלטתם להירשם לתחרות הקוספליי של אמא"י.
כדי שתוכלו לעלות לבמה בצורה הטובה ביותר, ולהראות את הקוספליי שלכם בצורה המרשימה ביותר, יש כמה הנחיות טכניות שנבקש מכם לבצע.

תחרות הקוספליי עובדת כך – מנחה מציג את קטגוריות התחרות השונות, ועל פיהן עולים אחד אחר השני המתחרים. העלייה של הקוספלייר לבמה מתלוות בתמונה של הדמות המקורית, אותה מקרינים על המסך באולם, ובקטע שמע או סרטון. קטע השמע או הסרטון יכולים להיות סצינה או שיר שמשוייכים עם הדמות, או לחילופין, סקיט מוקלט מראש – זאת מאחר ועל הבמה לא מחולקים מיקרופונים.

חשוב שכל קטע שמע שתגישו יהיה באיכות גבוהה ככל הניתן – שיר או מוזיקה שתשתמע אפילו קצת מעומעמת או לא ברורה באוזניות בבית, תהיה הרבה פחות מובנת דרך מערכת ההגברה באולם.
ולכן, אנחנו ממליצים לחפש את מקור השמע בעל האיכות הגבוהה ביותר –

1) אם אתם מחפשים שירים מאנימות או משחקים, אנחנו ממליצים לחפש את שם השיר המדוייק (ניתן להיעזר בMAL או בWIKI שרלוונטי לכותר שאתם מחפשים ממנו) – ברוב המקרים תשיגו העלאות באיכות גבוהה יותר מלמשל אם תחפשו "שם הסדרה – Into" או "שם הסדרה – Ending".

אחרי שמצאתם את השיר או הקטע שרציתם, אנא בידקו שהאיכות שלו אכן טובה.
הרבה שירים ישנים לרוב הוקלטו מקלטות וידאו, ונשמעים מאוד מעומעם ולא ברורות, הינה דוגמא לשיר כזה: https://www.youtube.com/watch?v=H5yVWpIKt5g

הינה דוגמא לאותו השיר באיכות טובה:
https://www.youtube.com/watch?v=DMnhMuSeKj4

ככלל אנחנו ממליצים להסתמך על אוספי סאונדטראק מורדים של הכותר יותר מחיפוש דרך יוטיוב.

 

2) אם אתם מקליטים בעצמכם קטע שמע שלכם מדברים ואין ברשותכם ציוד הקלטה או מיקרופון שולחני טוב למחשב – זה גם בסדר. אנחנו ממליצים לעשות את ההקלטה בתנאים שנשמעים לכם הכי טובים – למשל, וזה טיפ אמיתי, להשתמש במצלמת וידאו של הטלפון בתור מקליט סאונד, ולהקליט את עצמכם מתחת לשמיכה עבה.

בכל דרך שאתם מקליטים, קחו מרחוק של כאצבע מהמיקרופון שלכם. אם תקליטו קרוב מדי, ההקלטה תשמע צורמת. כמו כן, יש להימנע מצעקות, ושינויי ווליומים חדים.

כשאתם מסיימים להקליט, אנחנו ממליצים להשתמש בתוכנה החינמית Audacity לעריכת הסאונד. היא מאפשרת לתזמן, להגביר ולהחליש עוצמות של ההקלטה שלכם וכך ללטש אותה.
שימו לב שאיכות ההקלטה שלכם תשפיע גם כן על השיפוט.

 

3) במידה ותשלחו קובץ שמע ללא וידאו, תתבקשו לשלוח גם תמונת עליה שתוקרן בזמן עלייתכם לבמה.

אנו ממליצים לשלוח תמונות ברזולוציה כמה שיותר גבוהה. תמונות מפוקסלות לא יתקבלו.

 

4) במידה ואתם עולים עם סקיט מסוים, יכול להיות שתראו לנכון להשתמש בסרטון מאשר בתמונה וקובץ שמע. כמו מקודם, השאיפה היא להשתמש בקובץ איכותי כמה שניתן.

קבצי הוידאו שנקבל הם קבצי mp4 באיכות HD (720p) ומעלה, עם יחס תמונה של 16:9.
ניתן להשתמש בתוכנות פשוטות וחינמיות לצורך הסרטון (כמו ה-Movie Maker המיתולוגי), אך בכל מקרה, אנחנו ממליצים שתחילו גם את המלצות הסאונד שלנו בסרטון שלכם. זה ממש חשוב!

עוד דבר חשוב – אנחנו לא נקבל סרטונים וקבצי שמע בנפרד! במידה ואתם שולחים סרטון, שלחו אותו עם הסאונד שאותו אתם רוצים בקובץ אחד. אתם יודעים שזה אפשרי.